Tehnici Ilegale De Optimizare Web

Tehnici Ilegale De Optimizare Web

Tehnicile "ilegale" de optimizare web fac referire la anumite practici utilizate pentru a imbunatatii pozitionarea (rankingul) unui site in cadrul motoarelor de cautare pe care acestea insa le considera ca fiind "imorale" datorita faptului ca limiteaza si directioneaza gresit ariile de cautare ale utilizatorilor.

Nu exista reglementari legale in aceasta privinta, motiv pentru care ele pot fi si sunt folosite insa pe propria raspundere. In general, cand vorbim de tehnici ilegale de optimizare pentru motoarele de cautare, vorbim despre acele practici care au ca si rezultat buna pozitionare a unui site intr-un timp foarte scurt insa care, pe termen lung au ca efect banarea site-urilor din SERP (Search Engine Result Pages).

In pofida faptului ca exista foarte multe motoare de cautare, toate folosesc cam aceleasi principii cand este vorba despre evitarea tehnicilor despre care vorbim, generic numite "SEO spamming".

In cele ce urmeaza va oferim o lista a metodelor de optimizare web considerate ca fiind generatoare de SEO spam din punctul de vedere al motoarelor de cautare:

1. Cloaking

Este tehnica prin care o parte a textului se adreseaza utilizatorilor (textul vizibil in pagina) iar o alta parte a textului (ascuns) se adreseaza motoarelor de cautare. De obicei, textul adresat motoarelor de cautare are un continut bogat in cuvintele cheie pentru care webmasterul doreste sa ajunga pe primele pozitii in SERP.

Cloaking-ul se realizeaza prin doua modalitati principale: textul invizibil si cloaking dupa user agent. Pentru texte invizibile se folosesc fonturi care au aceeasi culoare cu fondul paginii, invizibile pentru utilizator insa detectate de catre motoarele de cautare. In ceea ce priveste cloaking-ul in functie de user agent, utlizatorului ii este afisata o pagina in timp ce robotilor motoarelor de cautare le este data o pagina cu un content ratio foarte ridicat.

2. Folosirea excesiva a cuvintelor cheie

Tehnica se refera la repetarea excesiva a cuvintelor cheie in tag-urile title, **** si keywords precum si la folosirea lor abuziva in cadrul continutului.

3. Cuvinte cheie irelevante

Aceasta practica utilizeaza cuvinte cheie irelevante pentru domeniul de activitate al site-ului care sunt insa deosebit de uzuale in cautarile de data recenta. Este de mentionat ca Google publica saptamanal o lista cu cele mai frecvente cautari. Tehnica are ca si rezultat doar inducerea in eroare a utilizatorului care este directionat catre un site fara legatura cu ceea ce cauta initial.

4. Pagini doorway

Sint pagini realizate special pentru a atrage robotii motoarelor de cautare si utilizatorii, in vederea unor rezultate mai bune. De obicei sunt optimizate doar pentru o fraza sau un singur cuvant tintind spre spiderii si crawlerii motoarelor de cautare.

5. Text micsorat / text in tagurile ALT

Textul micsorat este inserat intentionat in continutul paginii fiind inaccesibil utilizatorului insa vizibil pentru motoarele de cautare.

Utilizarea textului in tag-urile ALT se refera la inserarea unei cantitati mari de text in descrierea ALT de asemenea inaccesibila marii majoritati a utilizatorilor insa detectata de motoarele de cautare

6. Mirrors

Sunt pagini diferite cu acelasi continut si aceeasi denumire, scopul fiind acela de a fi afisat de mai multe ori in SERP. Metoda are sens daca paginile duplicate sunt inscrise in motoare de cautare diferite realizandu-se o optimizare web distincta pentru fiecare in parte.

7. Inscriere repetata in motoarele de cautare

Se stie ca una dintre tehnicile de optimizare web a unui site se refera la ´directory submission´ cu scopul de a crea cat mai multe IBL-uri spre site-ul tinta. Inscrierea repetata a unui site in acelasi director se numara printre metodele cele mai sigure de a primi un ban sau de a va fi intarziata indexarea in directoarele respective.

Tehnicile de optimizare web ´ilegale´ sau, mai corect spus, ´imorale´ au fost si vor fi utilizate. Din fericire, motoarele de cautare incearca sa aduca mereu solutii noi pentru detectarea spamming-ului si diferentierea acestuia de optimizarea pentru motoare de cautare corect realizata.

Niciun comentariu: